vrijdag 24 februari 2017

Februari

In februari ga je de vogels steeds uitbundiger horen kwetteren en zingen. De vele mussen in onze tuin kletsen wat af met elkaar. Fijne achtergrondmuziek.
Vorige week vond ik dit fijne lapje stof met vogels. Daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Nu nog beslissen wat ik ervan ga maken. Zoveel mogelijkheden zitten er in zo'n lapje. Een tas, een keycord, een schrijfblokhouder of toch... heerlijk om daarover te mijmeren. Mijn jongste zag ook wel wat in de stof en maakte met de moza├»eksteentjes wat vogeltjes na. Hij haalde ons nieuwe vogelmemoryspel  erbij. De witte vogels werden uit het spel gezocht en bij de rest gelegd. 'Dat vinden ze vast gezellig mamma'. Oh de vreugde die een nieuw lapje stof kan brengen :-)


Het vogelmemory is trouwens een erg leuk spel! Een paar bestaat uit een mannetjes en vrouwtjesvogel. Er zijn 25 verschillende vogelparen, van huismus tot ara. Wij zijn er heel blij mee. Er worden weer heel wat nieuwe vogelnamen geleerd. En niet alleen door de kinderen ;-)Wij kochten het bij de plaatselijke boekwinkel, maar ook te verkrijgen bij de Vogelbescherming.

En dan ga ik de stof nu eerst maar eens in de wasmachine stoppen. Nog heel even tijd om te mijmeren wat ik er nu van ga maken. Jullie gaan het zien binnenkort wat het is geworden.

Groetjes, Mirjam

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen